Moderator: Rhiannon
Daar kan ik onmogelijk antwoord op geven zonder onderzoek, zeker niet voor de hele groep tegelijk.En denk je dat die informatie dan nieuw is voor de doelgroep ?
Ongetwijfeld, voor de meeste informatie geldt dat je hem ook wel ergens ander had kunnen vinden. Ik heb dit jaar ook een boekje ontvangen van de overheid over Mexicaanse griep. Stond niks in dat ik ook niet ergens anders had kunnen vinden, vond het voor me zelf ook niet persee nodig deze informatie te ontvangen.Dat ze dat nergens anders kunnen vinden of al hebben lezen ?
Kijk zo zou ik het doen, ik hou van effektieve oplossingen namelijk:shimmy schreef:Daar kan ik onmogelijk antwoord op geven zonder onderzoek, zeker niet voor de hele groep tegelijk.
Ongetwijfeld, voor de meeste informatie geldt dat je hem ook wel ergens ander had kunnen vinden. Ik heb dit jaar ook een boekje ontvangen van de overheid over Mexicaanse griep. Stond niks in dat ik ook niet ergens anders had kunnen vinden, vond het voor me zelf ook niet persee nodig deze informatie te ontvangen.
Ik ontvang elk jaar van mijn gemeente een boekje met informatie over vuilophalen glasbakken enz. staat niks in dat ik ook niet op internet had kunnen vinden, vind het wel een handig/leuk boekje.
We hebben hier een reclamefolder ter meerdere eer en glorie van het ministerie van LNV. Uitgegeven ter gelegenheid van een 75-jarig bestaan. Ik word niet warm of koud van de inhoud (maar kom dan ook zelf uit die LNV-wereld). De agrarische wereld wordt positiever geschetst dan ze is, maar een beetje tegenwicht tegen alle negatieve berichten over de agrarische wereld mag óók wel. In die zin vind ik het welbesteed geld, en mag het zelfs nog wel een tikje méér wat mij betreft.
Maar de doelgroep is toch iedereen die ook maar iets met LNV te maken heeft. De ontstaan reden van het blad is toch gewoon een verjaardagsfeestje. Als je dan ipv een verjaardagskaart een zakelijke brief gaat sturen streef je je doel toch geheel voorbij. Nogmaals, ook binnen de tweede kamer was er geen enkel bezwaar tegen het feit dat LNV iets aan haar verjaardag wilde doen en dat dat dan wat geld kost. Jij blijft hier wel problemen mee houden dus zoals ik al eerder zei zullen we het niet eens worden.benb schreef:Kijk zo zou ik het doen, ik hou van effektieve oplossingen namelijk:
Onderzoek wie je doelgroep is...plaats in reeds bestaande informatiebronnen (tijdschriften, couranten etc) een beschaafd kostende advertentie...schrijf daar in dat je informatie heb over onderwerp a b c d e f...schrijf dat ze dat kunnen vinden op het internet van het ministerie...of kunnen opvragen via systeem xyz.
Volgende keer: als er weer een feestje te vieren valt, waarschuw mij dan even. Ik heb 2 voorwaarden, geef mij dat budget dan maar en ik mag een beter en effectiever feestje geven.Maar de doelgroep is toch iedereen die ook maar iets met LNV te maken heeft. De ontstaan reden van het blad is toch gewoon een verjaardagsfeestje. Als je dan ipv een verjaardagskaart een zakelijke brief gaat sturen streef je je doel toch geheel voorbij. Nogmaals, ook binnen de tweede kamer was er geen enkel bezwaar tegen het feit dat LNV iets aan haar verjaardag wilde doen en dat dat dan wat geld kost. Jij blijft hier wel problemen mee houden dus zoals ik al eerder zei zullen we het niet eens worden.
Wel...in the case van Gerda blijft het budget 400.000 euro en ik zal er voor zorgen dat zij de nederlandse pers met gemak gaat halen.Beter voor minder? Daar kan ik als Nederlander niks tegen in brengen. :eusa_whistle:
Waarom het blad dan meesturen met de Libelle, de Margriet, e.d.? Dan bereik je niet bepaald effectief (en ik citeer) iedereen die ook maar iets met LNV te maken heeft. Nee, dat kan dan de doelgroep zijn. Of bekijk het verkeerd en lezen alleen de boeren de Libelle, de Margriet, e.d.?Maar de doelgroep is toch iedereen die ook maar iets met LNV te maken heeft. De ontstaan reden van het blad is toch gewoon een verjaardagsfeestje.
Daar ben ik nu eens benieuwd naar, is het een imagoverbetering voor de landbouw (die nodig is, en daar hoeven we niet over te twijfelen neem ik aan) of een imagoverbetering van Gerda (en misschien daarbij wel het CDA die deze portefeuille (bijna) altijd heeft gehad)? Daar hangt zodoende ook vanaf of de investering gerechtigd is!
Trouwens, laten ze in plaats van de "Gerda" uit te geven eens het boer zijn aantrekkelijker maken. Boeren moeten nog altijd hard werken om hun brood op de plank te krijgen.
(...)
Daarnaast natuurlijk schandelijk dat LNV wel een blad durft uit te geven, maar het niet opneemt voor de boeren wat betreft hun landinrichting (t.b.v. Europese subsidies) waardoor boeren het wéér zwaarder krijgen!
(...) de overheid wist al reeds lange tijd van deze koorts, maar deed hier gewoonweg niks aan. Nu worden duizenden schapen geiten (en schapen) preventief afgemaakt, gaan boerenbedrijven failliet en zijn er al (hoeveel? 35 mensen of zo?) tig mensen aan gestorven! Dat is pas een prachtige stap naar een beter imago voor LNV :eusa_whistle:
Sorry, niet dat ik geen vertrouwen in benb heb, maar dit staat los van waar de discussie over gaat of in ieder geval zou moeten gaan! Kunnen dit soort uitspraken buiten de discussie gehouden worden?benb schreef:Wel...in the case van Gerda blijft het budget 400.000 euro en ik zal er voor zorgen dat zij de nederlandse pers met gemak gaat halen.
Maar het alternatief is een budget van 500.000 euro en dan zal ik er voor zorgen dat ze met gemak de wereldpers haalt.
Reuze spannend wat haar keuze gaat worden !
Maar iedereen heeft toch wel iets te maken met landbouw, natuur en voedselkwaliteit? Of jij niet? Ik denk dat boeren zelf misschien wel het minst gezochte deel van de doelgroep waren. Er is geen belang om hun eigen imago te verbeteren naar zichzelf. Het gaat er juist om dat de recreant/consument/enz een beter beeld krijgt van LNV.Waarom het blad dan meesturen met de Libelle, de Margriet, e.d.? Dan bereik je niet bepaald effectief (en ik citeer) iedereen die ook maar iets met LNV te maken heeft. Nee, dat kan dan de doelgroep zijn. Of bekijk het verkeerd en lezen alleen de boeren de Libelle, de Margriet, e.d.?
Mijn plan was bedoeld om te kunnen zien of Gerda vooral zichzelf (500.000 budget) te promoten of echt het doel is om de agrarische mensen (400.000 budget) te helpen.bartelomeus schreef:Waarom het blad dan meesturen met de Libelle, de Margriet, e.d.? Dan bereik je niet bepaald effectief (en ik citeer) iedereen die ook maar iets met LNV te maken heeft. Nee, dat kan dan de doelgroep zijn. Of bekijk het verkeerd en lezen alleen de boeren de Libelle, de Margriet, e.d.?
Ik vind het een totaal omslachtige manier om met het geld om te gaan, zeker vanwege het feit dat Gerda op werkelijk elke bladzijde staat. Dat komt mij in ieder geval toch meer over als een campagne actie.
Ik zou graag ook eens een reactie zien op dat andere bericht van mij (ik citeer de hoofdlijnen):
Sorry, niet dat ik geen vertrouwen in benb heb, maar dit staat los van waar de discussie over gaat of in ieder geval zou moeten gaan! Kunnen dit soort uitspraken buiten de discussie gehouden worden?