Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
klazon
Pluimdrager
Artikelen: 0

Re: De pvv verliest zetels

En inderdaad die 24 uurs bewaking sinds jaren is een aanfluiting voor de nederlandse democratie.
Die bewaking is nodig omdat er lieden rondlopen die iemand iets aan willen doen, alleen om zijn ideeën. Dat ligt niet aan de Nederlandse democratie, maar aan het feit dat er mensen zijn die de democratische regels niet accepteren.
benb

Die bewaking is nodig omdat er lieden rondlopen die iemand iets aan willen doen, alleen om zijn ideeën. Dat ligt niet aan de Nederlandse democratie, maar aan het feit dat er mensen zijn die de democratische regels niet accepteren.
Pia Kjærsgaard is de leider van de Dansk Folkeparti (een PVV achtige partij) loopt hier gewoon rond zonder enige bewaking.

Het kan dus wel degelijk.
nothing will change without a rebel
klazon
Pluimdrager

Okee, maar wat bedoel je daarmee te zeggen? Dat Denemarken een veiliger land is, of dat we in Nederland overdrijven met de beveiliging?

Die andere Deen, Kurt Westergaard, werd nota bene overvallen in zijn eigen huis, terwijl daar bewakers aanwezig waren. Dus het veiligheidsrisico is beslist niet denkbeeldig.
Ger

benb schreef:Ik heb ter illustratie zo'n 2 jaar geleden eens een email gestuurd aan alle partijen met de vraag: Wat is integratie ?

Ik kreeg van geen enkele partij een reaktie terug. Ik heb toen de PvdA bewust uitgekozen om een herinnering te sturen. Uiteindelijk -weken later- kwam er een antwoord. Bij navraag bij diezelfde PvdA bleek dat de tekst uit het van Dale woordenboek was gehaald. Laat maar dacht ik toen en nu nog overigens.
Als ik het zo begrijp is de PvdA tenminste nog zo vriendelijk om voor je in de Van Dale te kijken, de PVV nam die moeite niet. ;)
Buitenlandse bedrijven laten nl liggen, de infrastructuur, regels en te duur.
Absolute nonsens. Ik weet niet waar je het vandaan haalt, maar misschien moet je
Rijden in nederland is een ramp.
Valt dus wel mee, volgens dat artikel, wat een bron heeft van het ministerie van EZ (link klopt helaas niet meer). Ik geloof niet dat het in de tussentijd nu ineens rampzalig bergafwaarts is gegaan.
Ouderen durven na 8 uur savonds de straat niet meer op.
Waar haal je dat vandaan? Onderbouw nu eens, dat hebben we al zovaak gevraagd.
benb schreef:En ga zo maar door.

Is dit een stemmingmakerij ? Nee, het is de werkelijkheid.
Nee, het is stemmingmakerij. Het wordt pas werkelijkheid als je het onderbouwd met feiten en die mis ik nog altijd bij je.
De nieuwe politiek is er en zal er blijven, er is een stempel gezet. Overal in Europa !
Waar heb ik dat eerder gehoord? De leefbaren, direct met de Fortuynisten en daarna inderdaad Geert Wilders. Gordon Brown heeft het er ook al over en zelfs de geestelijk vader van de grondwet Thorbecke benoemde zijn taak o.a. als "een nieuwe politieke dynamiek te wekken". 160 jaar later inmiddels, niet echt nieuw dus. ;)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
benb

klazon schreef:Okee, maar wat bedoel je daarmee te zeggen? Dat Denemarken een veiliger land is, of dat we in Nederland overdrijven met de beveiliging?

Die andere Deen, Kurt Westergaard, werd nota bene overvallen in zijn eigen huis, terwijl daar bewakers aanwezig waren. Dus het veiligheidsrisico is beslist niet denkbeeldig.
Kurt Westergaard is een triest voorbeeld. Overigens waren er geen bewakers in huis maar er was zeer dichtbij een politiepost ingericht. Die waren er binnen enkele seconden en hebben de dader -in naam van allah- opgepakt.

Ik ben o.a. weggegaan uit nederland omdat de agressie en onbeschoftheid van de mensen mij te groot werd.

een parabel dan maar: er was eens een stadsmens die wilde weten hoe melk gemaakt werd. Toen hij te horen kreeg dat melk van koeien kwam wilde hij weten hoe dat dan ging. Voor de eerste keer in zijn leven kwam hij op een boerderij, ging naar de stallen en zei: gadverdamme...het stinkt hier naar stront.

Later kwam hij een paar keer per week naar de boerderij omdat hij dat leuk vond en zei: och het stinkt nog een beetje eigenlijk.

En weer later besloot hij iedere dag te gaan, hij begon de natuur leuk te vinden en zei: strontlucht ? welke strontlucht...ik ruik niets.

Denemarken kent dus vooral vriendelijke, aardige en vooral behulpzame mensen. Deze mensen zijn trots op hun land en willen dat zo houden.

Vele jaren al blijkt uit een jaarlijks onderzoek (google maar even) dat de Deen het gelukkigste volk is. Ik herken dat makkelijk.
benb

Ger schreef:Als ik het zo begrijp is de PvdA tenminste nog zo vriendelijk om voor je in de Van Dale te kijken, de PVV nam die moeite niet. ;)

Absolute nonsens. Ik weet niet waar je het vandaan haalt, maar misschien moet je dit artikel eens lezen:

Valt dus wel mee, volgens dat artikel, wat een bron heeft van het ministerie van EZ (link klopt helaas niet meer). Ik geloof niet dat het in de tussentijd nu ineens rampzalig bergafwaarts is gegaan.

Waar haal je dat vandaan? Onderbouw nu eens, dat hebben we al zovaak gevraagd.

Nee, het is stemmingmakerij. Het wordt pas werkelijkheid als je het onderbouwd met feiten en die mis ik nog altijd bij je.

Waar heb ik dat eerder gehoord? De leefbaren, direct met de Fortuynisten en daarna inderdaad Geert Wilders. Gordon Brown heeft het er ook al over en zelfs de geestelijk vader van de grondwet Thorbecke benoemde zijn taak o.a. als "een nieuwe politieke dynamiek te wekken". 160 jaar later inmiddels, niet echt nieuw dus. ;)
Buitenlandse investeringen, de truc van de grote getallen en de werkelijkheid: http://www.telegraaf.nl/stopdecrisis/56180...__.html?cid=rss

Autorijden: Hoe anderen dat willen beleven moeten ze zelf vinden, maar rijden van de duitse grens naar den Haag in 3 uur en3 kwartier met een normaal filebeeld aldus de radio is belachelijk voor mij.

Er worden miljarden opgehaald bij de autorijder maar hij krijgt er pdf niets voor terug

En nee hier zijn geen files en er staan in heel dk iets van 5 a 6 flitskasten.
Michel

klazon schreef:Is dat zo? Wilders waarschuwt tegen de gevaren van de islam. Dat is niet hetzelfde als moslimhaat. Hij doet zelf altijd vreselijk zijn best om die twee zaken van elkaar te onderscheiden, maar dat onderscheid wordt door de meeste mensen niet opgepikt.

Geef eens voorbeelden van dingen die Wilders over moslims vertelt en die niet waar zijn?
Hij waarschuwt voor islam gevaren die hij zelf heeft bedacht. Ze zijn slecht omdat ze een boek lezen waarin staat dat ze slecht moeten zijn. Maar er zijn geen signalen dat dit in onze samenleving ook echt zo is.

Als er een paar duizend extreem islamieten zijn in de wereld dan kan toch niet de miljoenen islamieten die dat niet zijn over 1 kam scheren. Anders zijn wij ook allemaal neo-nazi's.

Het is een groot gebrek van de Wilders aanhangers dat ze zijn beweringen niet toetsen aan de realiteit.
317070

Absolute nonsens. Ik weet niet waar je het vandaan haalt, maar misschien moet je En nee hier zijn geen files en er staan in heel dk iets van 5 a 6 flitskasten.
Je moet ook geen appels met peren vergelijken, in de sahara zie je ook geen files staan:

bevolkingsdichtheid in Europa:

Afbeelding
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-
E.Desart

En inderdaad die 24 uurs bewaking sinds jaren is een aanfluiting voor de nederlandse democratie. Nederland is wat dat aan gaat ver weggezonken.
klazon schreef:Okee, maar wat bedoel je daarmee te zeggen? Dat Denemarken een veiliger land is, of dat we in Nederland overdrijven met de beveiliging?

Kurt Westergaard is een triest voorbeeld. Overigens waren er geen bewakers in huis maar er was zeer dichtbij een politiepost ingericht. Die waren er binnen enkele seconden en hebben de dader -in naam van allah- opgepakt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Kurt_Westergaard
2008 conspiracy and resulting security arrangements

On 12 February 2008, the Danish Security and Intelligence Service (PET) announced the arrest of three Muslims — two Tunisians and one Moroccan-born Dane — who were charged with planning to murder Westergaard.[12]

After the plot was foiled, the Danish secret service was made responsible for protecting Westergaard. He was placed under police surveillance when travelling to and from work.[13] His house was fitted with steel doors, a panic room, reinforced glass in the windows and surveillance cameras.[9]
2010 attack

On 2 January 2010, a 28-year-old Somali Muslim intruder armed with an axe and knife entered Westergaard's house and was subsequently shot and wounded by police.[14][15] Westergaard was unharmed due to security precautions in his house. He fled to a panic room when he saw the intruder standing in the hallway wielding an axe.[16]The assailant was arrested, taken into custody and charged with the attempted murders of Westergaard and a police officer.[14][20]

.........

This second attempted murder in two years received extensive coverage in the Danish newspapers. The Sunday edition of Jyllands-Posten included a front-page article about how Westergaard now needs a bodyguard to provide round-the-clock security;[21]
Of ergens wat gebeurt hangt af van toeval en omstandigheden, niet van het ontbreken van democratie. Integendeel alleen in een dictatuur waar iedereen in het oog gehouden wordt, kan je dingen beter in hand houden, met alle ziektes en onmenselijkheid eigen aan een dictatuur.

Beveiliging betekent juist dat de democratische rechten van iemand beschermd worden.

Een land kan zich gewoon niet permiteren dat iemand om vrijheid van meningsuiting of om waarvoor hij/zij staat omgebracht wordt. De eerste kwistenbiebel die in Denemarken een aanslag pleegt op een Minister zal per definitie tot gevolg hebben dat de beveiliging van deze Ministers verbeterd wordt.

Dit heeft zelfs een enorme symboolwaarde

En ik vermoed dat jij er ook geen idee van hebt wie juist hoe wel of niet beveiligd wordt.

Dat in een land met ca 3.5 maal meer inwoners meer kans is dat er wat gebeurt is gewoon statistiek. Er is er maar 1 of enkelen nodig om iets te laten gebeuren.
Eric
E.Desart

E.Desart schreef:http://en.wikipedia.org/wiki/Kurt_Westergaard

En ik vermoed dat jij er ook geen idee van hebt wie juist hoe wel of niet beveiligd wordt.
En de risicos hebben tevens een relatie met de (nationale, maar vooral of tevens internationale) symboolwaarde van de persoon in kwestie zelf. Zo denk ik dat je een klein of middelgroot dorp in leven kan houden met de kost voor de beveiliging van de US president.
Eric
klazon
Pluimdrager

Hij waarschuwt voor islam gevaren die hij zelf heeft bedacht. Ze zijn slecht omdat ze een boek lezen waarin staat dat ze slecht moeten zijn. Maar er zijn geen signalen dat dit in onze samenleving ook echt zo is.
Die signalen zijn er misschien nog niet. Maar waarom houdt de AIVD dan een aantal moslims expliciet in de gaten?

Verder hou ik rekening met de mogelijkheid dat Wilders een ziener is die dingen in de gaten heeft die de gemiddelde Nederlander niet ziet of wil zien. Hij heeft wel een zwak punt, nl. dat hij niet laat zien wat zijn motivatie is voor zijn stellingname, en dat hij inhoudelijke debatten ontloopt.
bartelomeus

Die signalen zijn er misschien nog niet. Maar waarom houdt de AIVD dan een aantal moslims expliciet in de gaten?
U zegt het zelf: een aantal. Dat wil niet zeggen dat men ze direct over een kam kan scheren.
Verder hou ik rekening met de mogelijkheid dat Wilders een ziener is die dingen in de gaten heeft die de gemiddelde Nederlander niet ziet of wil zien.
Dat lijkt me overdreven. Wilders heeft hooguit wel stukken onder ogen gehad die de Nederlandse bevolking niet ziet of niet wil zien over dit onderwerp, maar dan nog blijf ik het uitermate vreemd en politiek onorthodox vinden dat hij die stukken niet ten minste ten dele deelt. Bovendien vraag ik mij af: helpt hij het moslimextremisme juist niet stijgen? Daar was men immers ook in Londen bang voor! Daarnaast is het doel van terrorisme angst te zaaien, de PVV krijgt dat voor elkaar zonder dat er een duidelijke moslimextremist (de moord op Theo van Gogh daargelaten, anderszins is Fortuyn door een Nederlander vermoord) aan te pas is gekomen!
Onzekerheid is de enige zekerheid die het leven te bieden heeft - leef daar naar!
E.Desart

klazon schreef:Maar waarom houdt de AIVD dan een aantal moslims expliciet in de gaten?

Verder hou ik rekening met de mogelijkheid dat Wilders een ziener is die dingen in de gaten heeft die de gemiddelde Nederlander niet ziet of wil zien. Hij heeft wel een zwak punt, nl. dat hij niet laat zien wat zijn motivatie is voor zijn stellingname, en dat hij inhoudelijke debatten ontloopt.
Een aantal (generalisering), ziener, geen motivatie, inhoudelijk ontlopen. Terwijl je het anders bedoeld geef jij hier argumenten ter ondersteuning van Michel.

Om dezelfde argumenten sluiten ze hier (terecht) topics en bannen ze mensen (niet naar jou persoonlijk bedoeld).
Eric
benb

Als ik de verslaggever van Nova hoor dan is dit gewoonweg trappen. In ieder geval geen objectieve of een neutrale verslaggeving:

http://player.omroep.nl/?serid=203&silverlight=true
E.Desart

Aangezien dit hier aan bod kwam.

Gegevens van Socioloog Ruut Veenhoven (1942), inmiddels emeritus hoogleraar aan de Erasmus Universiteit Rotterdam

Gemiddeld scoort Denemarken steeds in de top. Wat niet betekent dat Nederland of België ergens laag scoren.

http://www.moaweb.nl/bibliotheek/digitale-...e%20machine.pdf
Wat is de beste voorspeller van geluk?

“In de eerste plaats het land waar iemand woont. Kijk je binnen rijke landen zoals Nederland en Denemarken, dan zie je dat verschillen in geluk vooral een kwestie van persoonlijkheid zijn."

Is gelukkig zijn dan een persoonlijkheidstrek?

“Geluk is niet een persoonlijkheidstrek als zodanig, geluk is wel afhankelijk van een aantal persoonlijkheidstrekken. Wie extravert is, maakt meer vrienden. Extraverten zijn daardoor doorgaans gelukkiger, hoewel ze ook vaker hun neus stoten.

Stel dat we allemaal in het paradijs leven, dan zijn we daar waarschijnlijk niet allemaal even gelukkig. Die verschillen zijn dan vermoedelijk genetisch. De laatste schattingen gebaseerd op tweelingonderzoek is dat ongeveer 30 procent van de verschillen in geluksgevoel genetisch bepaald zijn. Dat wil niet zeggen dat geluk op zich genetisch is bepaald, wél dat de groene lichtjes op de machine wat zwakker kunnen branden.”
Zéér recent artikel:

Welke Europeanen zijn het gelukkigst?

25 februari 2010 / Sara De Sloover met verwijzing naar studie van Socioloog Ruut Veenhoven

http://www.vkbanen.nl/migratiewijzer/75867...gelukkigst.html

Het allergelukkigste land ter wereld?
Denemarken staat op een eervolle tweede plaats, maar de verrassende nummer één is IJsland. Ook nog na de kredietcrisis, ja. Het gelukscijfer is wel wat gezakt, maar niet dramatisch: van gemiddeld een 8,5 naar gemiddeld een 8.

Een Duits televisieprogramma nodigde de ‘geluksprofessor’ in 1995 uit om het geheim van de gelukkigste natie ter wereld te ontrafelen. ‘Iets wat uiteraard niet lukte’, lacht Veenhoven.

<knip>

Emigratie op goed geluk

Wie overweegt te emigreren en van tevoren wil checken of de inwoners van het mogelijke nieuwe thuisland gelukkig zijn, komt bedrogen uit. ‘Geluk hangt af van dingen die je niet meteen ziet. Het zijn niet de landen waar jij het gelukkigst bent als je op vakantie gaat’, zegt Veenhoven. ‘Hoe leefbaar een land is, blijkt niet alleen uit de gelukscijfers, maar ook uit de levensduur. Als je die cijfers samentelt, kun je het aantal gelukkige levensjaren berekenen. Je krijgt dan een lijstje waarop IJsland weer helemaal bovenaan staat. Zwitserland staat tweede, Denemarken derde, Oostenrijk vierde. Dát zijn prettige woonlanden
Dergelijke informatie kan elkaar ook tegenspreken (dit is wel van 2001):

http://users.khbo.be/lodew/Cursussen/1ekan...KKIG%20ZIJN.doc

ethicus Koen RAES:
Uit De Europeanen en hun waarden van Jan Kerkhofs blijkt dat 94 procent van de Vlamingen (zoals de Noren en de Denen) tegen 82 procent van de Walen en 89 procent van de Brusselaars zich nogal tot zeer gelukkig voelen. In het noorden en in het westen van Europa voelt men zich gelukkiger dan in het zuiden, terwijl Centraal-Europa het laagste scoort .

Vlamingen voelen zich over het algemeen gelukkiger dan Nederlanders, Fransen en Duitsers. De ongelukkigste Europeanen treft men aan in Zweden en IJsland
Hier is een database van betrokken prof:

http://worlddatabaseofhappiness.eur.nl/hap_nat/nat_fp.php

Hier vindt je zowel kaarten als tabellen van 143 landen.

Het zou leuk zijn moesten dingen in politiek vaak meer in hun juiste context blijven eerder dan subjectieve gevoelens en veronderstelde links en relaties. Het voordeel dan is dat we er iets van leren zonder het eerst te moeten ontkleuren en zelf opzoeken op juistheid en context.
Eric

Terug naar “Politicologie en Economie”