Mendelevium
Artikelen: 0

Re: [algemeen] teamnaam

Hoezo? Ik heb hier echt niet het laatste woord hoor....
Nee maar aangezien je ridderopperridder (dixit TD ;) ) bent, scheelt het niet veel (wie zou anders in aanmerking komen om het laatste woord te hebben :D ).
Laat je PC rekenen als hij toch niets te doen heeft, en help de mensheid een handje: ga naar ons subforum Distributed Computing en doe mee met 1 van de BOINC-projecten!!!

"Anyone who is not shocked by quantum theory has not understood it." (N. Bohr)
DePurpereWolf

Miels, want die heeft de login gegevens voor het folding team. Volgens mij ook voor het Boinc team (al heb ik die ook)

Probleem van een naamsverandering is ook dat je alle faq's en zo weer moet gaan bijwerken.
Mendelevium

DePurpereWolf schreef:Miels, want die heeft de login gegevens voor het folding team. Volgens mij ook voor het Boinc team (al heb ik die ook)

Probleem van een naamsverandering is ook dat je alle faq's en zo weer moet gaan bijwerken.
Inderdaad Miels is zowat de enige.

Maar on-topic nu:

Ik ben persoonlijk ook geen zo'n voorstander van een naamsverandering hoor, de huidige naam (Wetenschapsforum) dekt de lading vind ik.
Laat je PC rekenen als hij toch niets te doen heeft, en help de mensheid een handje: ga naar ons subforum Distributed Computing en doe mee met 1 van de BOINC-projecten!!!

"Anyone who is not shocked by quantum theory has not understood it." (N. Bohr)
made in flanders

Ik vind de huidige team naam ook wel goed. Maar als er een beter zou komen zou ik zeker meedoen.

Maar buiten een nieuwe naam zou er ook wat meer reclame mogen komen wat mij betreft, voor zowel folding@home als BOINC. Het is voor een goed doeL dan mag er veel.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl

Our team needs you!
Ruben01

Maar buiten een nieuwe naam zou er ook wat meer reclame mogen komen wat mij betreft, voor zowel folding@home als BOINC. Het is voor een goed doeL dan mag er veel.
Heb je iets in gedachten hoe we dat dan zouden kunnen doen ?
E.Desart

Overigens is (denk ik) alles met "Nederland" of "Dutch" in de titel uit den boze zolang de Vlaamse provincies nog niet onder Beatrix vallen. Want een niet te onderschatten deel van onze vouwers zijn Vlamingen.
Voor wat het waard is: Ook Vlamingen spreken "Dutch"

Als iemand in Internationale fora vraagt wat ik spreek zal ik steeds "Dutch" vermelden.

Alleen als ze hier op door gaan zal ik meer zeggen, wetende dat "Flemish" de zaak alleen maar onduidelijker maakt, zonder veel bijkomende uitleg.

Wij hebben hetzelfde Groene Boekje en dezelfde "dikke van Dale".

En wij hebben les Nederlands (geen les Vlaams) op school. Op zijn minst destijds wanneer ik op de schoolbanken zat.

Ik kan niet voor iedereen denken natuurlijk, maar ik heb het gevoel dat een gemiddelde Vlaming zich niet uitgesloten voelt door een begrip als "Dutch xxxxxxxx".

Eric

.
Eric
E.Desart

E.Desart schreef:Wij hebben hetzelfde Groene Boekje en dezelfde "dikke van Dale".

En wij hebben les Nederlands (geen les Vlaams) op school.

http://taalschrift.org/reportage/000886.html
Grote woordenschat

Wat blijkt uit het onderzoek? Binnen het officiële Nederlandse taalgebied beschouwt 95 procent van de ondervraagden het Nederlands als hun moedertaal. In Nederland is dat 96 procent, in Vlaanderen 97 procent, en in Suriname 62 procent.

Het Engelstalige "Dutch" wijst voor ons meer naar een taal dan naar een land of grondgebied.

.
Eric
made in flanders

made in flanders schreef (op 8 January 2008, 16:49): *

Heb je iets in gedachten hoe we dat dan zouden kunnen doen ?
Ik heb niet echt concrete ideeen maar misschien dat je een bescheiden reclame bord kan maken op de index, zodat iedereen het kan zien, waardoor er veel nieuwelingen waarschijnlijk wel zouden meedoen.
Ik kan niet voor iedereen denken natuurlijk, maar ik heb het gevoel dat een gemiddelde Vlaming zich niet uitgesloten voelt door een begrip als "Dutch xxxxxxxx".
Ergens ben ik hier wel mee eens. Uiteindelijk zijn we allemaal nederlandstalig, daar staat deze term ook voor. Maar hij doet nogal sterk aan Nederland denken. Voor mij maakt de naam zelf niet veel uit, maar ik zou toch best gewoon bij wetenschapsforum blijven.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl

Our team needs you!
Ruben01

Ik heb niet echt concrete ideeen maar misschien dat je een bescheiden reclame bord kan maken op de index, zodat iedereen het kan zien, waardoor er veel nieuwelingen waarschijnlijk wel zouden meedoen.
Misschien eens verder bespreken wat er kan en wat er niet kan in een nieuw topic.
Ergens ben ik hier wel mee eens. Uiteindelijk zijn we allemaal nederlandstalig, daar staat deze term ook voor. Maar hij doet nogal sterk aan Nederland denken. Voor mij maakt de naam zelf niet veel uit, maar ik zou toch best gewoon bij wetenschapsforum blijven.
Persoonlijk denk ik dat een Engelse naam niet zo goed is. Wanneer je nu gaat kijken in de statistieken dan zie je bijna allemaal Engelse namen staan dus als wij daar dan gaan tussenstaan dan zie je ons gewoon niet meer staan.

Als er iemand in de statistieken kijkt die Nederlandstalig is dan gaat die direct opermerken aan de naam Wetenschapsforum dat het gaat over een Belgisch of Nederlands team. Zo komen er misschien mensen die benieuwd zij even een kijkje nemen en heeft onze naam zijn doel bereikt.

Er kunnen pas mensen meedoen als ze kennis maken met de D.C teams van Wetenschapsforum dus die naam is een perfect uithangbord.

Misschien kan er nog wel iets bijkomen zoals bijvoorbeeld reeds vermeld is in dit topic: "Wetenschapsforum-musketiers".

Terug naar “IT en informatica”