Eric,
het klinkt correct wat jij zegt dat de koop ongedefineerd is. Ik heb dat aan de advocaat voorgelegd, zij ging zich indiepen in de boeken erover. Voorlopig hebben wij een advocaat ingeschakeld om de eerste brief samen te stellen. Daarna gaan wij stap voor stap verder, scherp lettend op de kosten. Je hebt ook gelijk over frauduleus gedrag van de handelaar, maar dat moet (voor mij gevoel) echt aantoonbaar zijn willen wij de zaak winnen. Dus mijn verlangen naar "solid evidence" - het sjoemelen met de km stand.
En afschrijven... Als ik in m'n hart en nieren een zakenman was die de wereld via de baten-lasten bril zag, was ik dat al lang gedaan (en dan is het mij ook verder niet duidelijk wat er verder gebeurt. Als zij de auto na een half jaar stilte doorverkopen, en ik daarna kom met mijn bewijs van aanbetaling - wat dan?) Maar daar ben ik veel te idealistisch voor, het gedachte om dit soort mensen te lonen voor dit soort zwendel-praktijken gaat in strijd met mijn levensprincipes. Even als de ruiten van de winkel in woede slopen, trouwens. Ik geloof in het nederlands rechtsysteem en ik geloof dat misdaad gestraft moet worden. Een advocaat (tot en met de zitting) komt op 2-3keuro. Misschien hoeft het niet zo ver te komen. Maar daar moet ik toch wel bewijs van het knoeien met km-stand kunnen tonen.
Om consumentenorganizaties er bij te betrekken moet ik ook bewijs hebben, denk ik. Zij gaan toch niet gewoon mijn woord geloven boven die van de dealer?!
Nogmaals, ik ben absoluut niet boos op mezelf. Ik ben wel ongelukkig met het feit dat in onze rechtstaat de dief "in my face" mijn geld steelt, en het systeem zegt "bend over and move on". Het is wel de wijsheid, maar van dit soort wijsheden wordt de wereld niet beter... (daar hebben wij weer een wereldverbeteraar)