Moderators: jkien, Michel Uphoff
joeroe schreef:dat kan tog helemaal niet, hij heeft toch een grotere baan, of draait hij sneller in zijn baan dan ons gemiddeld
Ehm, nee - hij heeft juist een baan die min of meer hetzelfde is.
Die man heeft het er zelfs over dat planeet X uit ons zonnestelsel gaat en weer terug komt, ik heb zelfs gelezen op een site dat die planeet X paar jaar geleden ons zonnestelsel weer binnen is gekomen. Ik vraag me af hoe de baan van de planeet zo erg kan afwijken en uiteindelijk de zwaartekracht weer zorgt dat 'ie terugkomt.De planeet X bestaat dus niet, althans niet in L3. Als een planeet een baan heeft als bijvoorbeeld blij pluto, dus soms dicht bij de zon en soms heel ver weg, is leven vrijwel onmogelijk. De klimaatsveranderingen die dan plaats vinden zijn zo extreem dat niks zich daar aan aan kan passen. Dus dus de mogelijkheid van planeet die slechts heel even bij ons in de buurt is lijkt me uitgesloten.
In die specifieke reactie niet, geloof ik.Nee, hij heeft het over een baan van 3600 jaar.
Geen punt, alleen zien we graag wat betere onderbouwing dan een of andere vage site zoals er over dit onderwerp op internet honderden te vinden zijn.sorry dat ik het zeg hoor ..//..