Ik ben (absoluut) geen fan van metallica, daarom dat ik die cd ook niet ga kopen .ypsilon schreef:Een fan zou de hele cd van Guitar Hero gehaald hebben. Met een beetje geluk zwerft daar nog ergens een download van rond op het net, maar om die terug te vinden...
Als je zelf wil testen, zou je "Death Magnetic" eens kunnen vergelijken met "Master of Puppets" of "... And justice for all". De loudness war is sowieso een evolutie over de jaren heen, dus levert zo'n vergelijking over tijd voor één groep misschien al wel interessant materiaal op. Zijn dat ook waveforms trouwens, op het plaatje dat je postte?
Op het plaatje staan normaal gezien de waveforms voor ze naar de geluidskaart gaan in het zwart, en een FFT-transformatie erop, waaruit de fase-informatie gefilterd is in het blauw (dus gewoon de frequenties en hun amplitude van laag naar hoog)
Ik zou eigenlijk vooral een 'goede' en een 'slechte' moeten hebben, omdat ik dan kan staven of er inderdaad informatie uit het signaal verdwenen is, die een vrij eenvoudige DSP er niet weer kan insteken... Aangezien de energie van het totale signaal omhoog gaat, zie ik niet in waarom die informatie uit het signaal 'moet' verdwenen zijn, en wil ik dit even testen. Met het feit dat de (pop-)muziek steeds luider gaat doorheen de tijd ben ik wel akkoord hoor...