Je kunt geen respect voor je medemens hebben als je geen respect hebt voor diens geloof. Disrespect voor een geloof in een god betekent disrespect voor 90% van de wereldbevolking.
Dat vind ik een nogal boude uitspraak. Ik ben zeer wel in staat om een ander te respecteren, zonder dat ik respect kan opbrengen voor zijn of haar geloof. Ik kan respect opbrengen voor een pastoor die zijn leven lang anderen heeft geholpen, zonder dat ik ook maar het minste respect heb voor geloven in god.
Heb jij respect voor het door Ron Hubbard verzonnen scientology? Nee? Dan kun je volgens wat je hierboven beweert dus ook geen respect opbrengen voor een scientology aanhanger. En als die scientology aanhanger nou eens een heel aardige man is die, geheel belangeloos, elke dag de boodschappen doet voor je gehandicapte buurvrouw?
Heb jij respect voor geloof in de heilzame werking van de biostabil 2000? Nee? Dus je kunt niemand respecteren die zo'n ding draagt?
Heb jij respect voor het geloof dat Robbert ten Broeke daadwerkelijk met doden kan communiceren? Nee? Hoe zit het dan met al die mensen die daar wel in geloven?
Ik ben nog steeds van mening dat je persoon en denkbeeld van elkaar moet scheiden, en dat respect voor de denkbeelden niet noodzakelijk is om respect te hebben voor de persoon.
Fijn respect breng jij je kinderen bij.
Dankjewel. Ik doe m'n best.
Het geloof in een god an sich staat daar buiten. Of heb jij hier, als enige op deze aardkloot, de wijshgeid in pacht en kennis van de oorzaak aller dingen? Ben jij soms God?
Heb ik ergens beweerd de wijsheid in pacht te hebben? Ik mag toch zelf bepalen welke denkbeelden ik respecteer? Dat hoeft toch niets met waarheid te maken te hebben?