m3e30
Artikelen: 0

Matlab / excel

Hi,

In Matlab heb ik een planning optimalisatie code/module ontwikkeld. Het is een file die ook andere files 'roept', zowel andere m-files als mex files waaronder een license file. In Matlab werkt het programma perfect maar als ik het wil compilen om als add-in te gebruiken in Excel gaat het fout.

In Excel krijg ik de volgende foutmelding:

Error in SAM.SAMclass.1_0: Undefined function or method 'PLANNINGSAM' for input arguments of type 'double'.

Enkele observaties:

- alle files die geroepen worden in 'PLANNINGSAM' (de main file) heb ik ook in het project gezet om te compilen;

- de input zijn 2 matrices welke beide alleen nummers bevatten;

- alle files in het compile project staan in de directory van Matlab, al dan niet in precies dezelfde mappen

Kan iemand me helpen deze error te verhelpen? Eerdere errors waarin aangegeven werd dat ik files etc. mistte heb ik zelf verholpen, bij deze error weet ik niet waar te zoeken.

Bedankt.
Bart

Re: Matlab / excel

Hij kan planningsam.m niet vinden. Heb je de file en functienaam goed geschreven?
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton
m3e30

Re: Matlab / excel

Hij kan planningsam.m niet vinden. Heb je de file en functienaam goed geschreven?
Ja hoor:

Code: Selecteer alles

function planning = PLANNINGSAM(werkvoorraad,joblabelmachine)

% Parameters

begintijd = 8.5; % begintijd werkdag in uren

eindtijd = 17; % eindtijd werkdag in uren

wisseltijd = 2; % wisseltijd tussen machines/jobs in minuten, de minimale wisseltijd is 1 minuut.

M = 10000;

Time = 300;

% Startup

startup;

% Initializations

.

.

.
PLANNINGSAM is de hoofdfile, hierin worden andere files (zoals startup) aangeroepen. Al deze files heb ik samen in een project gecompiled. De function heet dus PLANNINGSAM en zo heb ik de m-file waarin deze functie gedefinieerd is ook genoemd.

Ik snap er nog steeds niks van...

Thanks

Terug naar “Informatica en programmeren”