Hallo,
mij is laatst verteld dat het aantal PVV'ers, dat een wet heeft overtreden, toeneemt.
Weet iemand waar zulke bronnen te vinden zijn?
Moderator: Rhiannon
Dan ligt de bewijslast bij de persoon die dat heeft beweerd. En wat is verder wetenschappelijke relevantie van deze vraag?aminasisic schreef:Hallo,
mij is laatst verteld dat het aantal PVV'ers, dat een wet heeft overtreden, toeneemt.
Weet iemand waar zulke bronnen te vinden zijn?
Dat is FUD natuurlijk, maar niettemin zouden er wel bronnen kunnen zijn (al zou me dat verwonderen). Vragen hoeven niet per se wetenschappelijk relevant te zijn, de antwoorden moeten wel wetenschappelijk zijn.Dan ligt de bewijslast bij de persoon die dat heeft beweerd. En wat is verder wetenschappelijke relevantie van deze vraag?
Onderzoek naar strafrechtelijk verleden van alle kamerleden:Hilversum, 18 nov 2010. RTL Nieuws heeft donderdag alle fracties in de Tweede Kamer per brief gevraagd om eventuele strafrechtelijke veroordelingen van zittende parlementariërs zelf op te biechten.
RTL Nieuws | 24 november 2010, 17:38De Tweede Kamerleden geven openheid over hun verleden. RTL Nieuws vroeg de politici om strafrechtelijke veroordelingen openbaar te maken.
Zeven Kamerleden ooit veroordeeld ...
149 van de 150 Kamerleden hebben gereageerd.
Zeven van hen zijn in het verleden veroordeeld: één VVD'er, één SP'er en vijf PVV'ers. Veel Kamerleden hebben zelf per email gereageerd op de vragen van RTL Nieuws. In sommige gevallen kwam één reactie vanuit de partij.
Hieronder het overzicht. Daarin lees je ook de letterlijke teksten uit de emails van de parlementariërs die in het verleden veroordeeld zijn.
Zie voor verdere details, namen en feiten in gelinkte pagina ....
Verdere Google overzichtlink (heb niet alle gerelateerde documenten bekeken):Op het verzoek van RTL Nieuws om het strafrechtelijke verleden van Kamerleden openbaar te maken, is door de meeste Kamerleden positief gereageerd. Een aantal fractieleiders plaatst wel nog wat kanttekeningen bij het verzoek. Ook reageren sommigen op de uitkomsten van het onderzoek.
Zie voor details van alle fracties met gerelateerde sublinks naar gelinkte pagina.