Moab schreef:
Een foton is een mathematische uitdrukking van een (quanta) elektro-magnetische golf (straling)
zijn energie is recht evenredig met zijn frequentie e = hf
voor een goede wisselwerking tussen elektronen onderling blijven golven de beste kandidaat,
hoe groot schat je de kans dat een massaloos deeltje een elektron "toevallig" raakt ,
denk eens aan al die miljarden neutrino's die door je lichaam gingen terwijl je dit las
Ik ben het met u eens, dat een foton en een electron elkaar maar zelden tegen zullen komen, als je ze beide als puntdeeltjes beschrijft.
Als je de quantummechanica er bij haalt weten ze van elkaar waarschijnlijk niet eens waar ze uithangen, als ze al weten waar ze zelf zijn.
Je zou een botsing tussen een foton waarschijnlijk ook nog kunnen zien als de interferentie van 2 golven.
Maar goed dat staat wat los van de vraag hoe het zit met de vraag of er ladingen in een foton zitten.
Ik ben ook op internet wezen zoeken naar fotonen, en er kwamen er genoeg van mijn beeldscherm.
Ik vond daar echter ook nog een artikel van Hans Giers die een experiment met fotonen beschrijft.
Hij schrijft daar in dat er met een experiment zeer laag energetische fotonen uit elkaar zijn getrokken met magnetische en electrische velden.
Of het een serieus onderzoek is, of dat iemand het wel leuk vond om iets te bedenken weet ik niet zeker.
Dit is het webadres
http://vixra.org/pdf/1302.0127v1.pdf
Wikipedia (nederlands) spreekt trouwens ook over electrische en magnetische velden.
Wat meer in de richting van zoals ik het ooit heb geleerd op school.