De moderator heeft bij dit topic onkundig en oneerlijk opgetreden.
Het betreft de laatste reactie van ene Marko. Het leek erop dat hij twee zaken namelijk het lichthorloge en de tetra-klok ten onrechte aan elkaar had geknoopt. maar door het ontbreken van de werkwoorden in zijn betoog was die conclusie niet met zekerheid te trekken. Hoe dan ook, in mijn optiek was zijn redenatie uit de lucht gegrepen. Bovendien schreef hij zijn eigen misvatting aan mij toe. Ik heb daar tegen geprotesteerd en dat was aanleiding tot het moderatoren overleg. Het topic ging tijdelijk op slot.
Kennelijk werd Marko’s ondoorgrondelijke post door de moderator wel hoog aangeslagen. Met werkwoorden opgepoest en zelfs ingelijst werd die opnieuw gepresenteerd. Vreemd genoeg nu zelfs als het kader waarbinnen de discussie zich diende te vervolgen.
Ik heb daar in eerste instantie nogal nuchter op gereageerd en Marko’s redenatie aan een misverstand toegeschreven. Want uit de opgepoetste ingelijste versie mocht ik definitief opmaken, dat hij de onderdelen van de tetra klok en het lichthorloge op een hoop had gelegd en daarvan een eigen instrument had geknutseld, dat nogal wiedes niet werkte. Dat heb ik in mijn reactie duidelijk gemaakt, meer niet.
Maar tot mijn verbazing verwijt de moderator mij per email uit de hoogte:
<i>“Deze aanwijzing(en) volgde je niet op gezien het feit dat je desondanks met wederom een andere invalshoek een nieuw bericht plaatste.”</i>
<i>“Het is jou kennelijk niet mogelijk je aan de aanwijzingen te houden. Het topic is daarom definitief gesloten.”</i>
Die invalshoek betrof kennelijk het lichthorloge. Maar het lichthorloge was al in post 53 en eerder door mij aangedragen. Het betrof dus helemaal geen andere invalshoek. Mijn reactie was spot on en viel als vanzelf binnen de aanwijzingen. Iedere goed lezende buitenstaander kan het lichthorloge in post 53 en eerder terugvinden en mijn reactie aan de hand daarvan prima op waarde inschatten.
Feit is dat dit forum geen tegenargument heeft ingebracht en mijn stelling blijft staan. Indien die juist is, is de SRT inderdaad aan het wankelen gebracht.
Maar wat doet de moderator? Hij schrapt mijn terzake reactie uit de historie. En die niet alleen. Ook mijn protest dat aanleiding was voor het moderatoren overleg heeft hij doodleuk uit het topic verwijderd. En alsof dat niet kwalijk genoeg is; hij heeft het topic opgeschoond van voor hem bezwarende opmerkingen en vervolgens definitief op slot gezet met hybride knutselwerk van Marko, dat zodoende alsnog ten onrechte aan mijn stelling is toegeschreven en die bovendien vervuilt.
Men kan een moderator niet kwalijk nemen wanneer hij andermans gedachtengang niet kan bijhouden. Wat men wel mag verwachten is dat een moderator van een wetenschapsforum er beschaafde en intelligente omgangsvormen op nahoudt. Die zijn hier doelbewust zoek gemaakt. Hij censureert naar eigen onvermogen, is partijdig, doet de wetenschappelijke waarheidsvinding geweld aan, misvormt de geschiedenis, en breekt in op andermans intellectueel eigendomsrecht. Kortom hij produceert fake scientific facts ten koste van de integere bijdrages.
Overigens is iedere verwijzing naar de spelregels van het wetenschapsforum futiel, want ook de huiskamer van het wetenschapsforum is gewoon aan de Nederlandse wetgeving onderhevig. Jullie hebben dus zeker niet altijd gelijk en in dit geval aantoonbaar niet. Met de screenshots die ik heb verzameld is het eenvoudig aan derden inzichtelijk te maken hoe het wetenschapsforum hier daadwerkelijk heeft gehandeld.
Groet,
Newby