Iemand die het kan weten heeft gezegd dat als je MWI toepast op het double slit experiment, dat elke foton die het experiment aflegt alle mogelijke uitkomsten geeft.
Dit vind ik absurd te noemen.
Daarom ben ik van mening dat de kansen op een uitkomst op het scherm, kansen blijven en geen uitkomsten worden.
Met één uitzondering: als het scherm een bepaalde hoeveelheid energie heeft ontvangen van het veld, wordt er energie doorgegeven naar het scherm. Dit gebeurt middels een kwantum. Dit is dus een uitkomst (meting). Dan krijg je dus iets wat op Copenhagen lijkt.
De man die mij het een en ander uitlegde nuanceerde dit echter: want wat geldt als meetuitkomst in dit geval? Iets wat in deze draad ook al ter sprake kwam.
Omdat de plek van energieoverdracht naar het scherm random is, is het in mijn opvatting niet nodig om het een uitkomst te noemen. Dus eigenlijk zijn er nooit uitkomsten in deze setting.
Ik klink wel wat arrogant denk ik als ik het zo formuleer, maar het is tenminste een uitleg waar ik zelf vrede mee kan hebben haha!
Ik sta open voor kritiek, radiostilte, whichever may be