Opmerking moderator
voor persoonlijke problemen is een forum geen oplossing. We verwijzen door naar professionele hulp.
Het verhaal hieronder is geredigeerd richting studiekeuze
Goedendag wetenschapliefhebbers, forum lezers, ...Het verhaal hieronder is geredigeerd richting studiekeuze
Laten we maar eerst beginnen bij het secundair onderwijs. Ik was altijd zeer geïnteresseerd in wetenschappen dus het was evident dat ik in de 1ste graad koos voor moderne wetenschappen. Veel wetenschappen, wiskunde, ... Dit was een perfecte richting voor mij. Ik scoorde makkelijk 80, 90% procent voor Biologie, Chemie & Wiskunde. Fysica deed ik niet erg graag, dit was ook aan mijn punten te zien, boven 70% scoren was moeilijk voor mij. Mijn passie lag eenmaal niet bij de Fyisca.
Lang verhaal kort:
Na de 1ste graad, koos ik voor de richting Humane wetenschappen met 6 uur wiskunde omdat ik ook zeer geïntereseerd was in humane wetenschappen.
Ik schreef me uit voor Humane wetenschappen en ging een heel andere richting en niveau op, STW, eigenlijk behoorlijk onder mijn niveau
Domste keuze nummer 2!!!! Ik veranderde uiteindelijk toch van richting, yeey! Maar niet de juiste.
Uiteindelijk studeerde ik af in Secretariaat-talen. Vraag niet waarom...
En dan nu: Biomedische laboratoriumtechnologie. Heel interessante vakken maar ik merk toch op dat ik achterstand heb. Zeker als ik naar de andere studenten kijk.
Dus ik heb het gevoel dat ik te ver achtersta, dat ik nooit mijn diploma zal halen, dat ik mijn hele studieloopbaan al verpest heb. Ik wou dat ik in het begin van het schooljaar het beter had aangepakt, dat ik de lessen niet skipte, dat ik op tijd vragen stelde, dat ik .... Maar ik weet gewoon niet goed hoe ik moet leren. De eerste examen periode komt dichterbij en ik heb zo veel schrik
Ik ben 18 en heb het gevoel dat ik een groot stuk van mijn leven verpest en weggegooid heb.
Wat nu?