Ik zou zelfs zeggen dat dit automatismen zijn die alle mensen hebben, en waar zo goed als niet aan te ontsnappen valt. De wereld die wij zien bestaat bij gratie van onze interpretatie. Dat is niet problematisch inzake onze plaats t.o.v. de realiteit, zolang we kritisch blijven denken over onszelf.Veel mensen die je tegenkomt projecteren delen van hunzelf op anderen; Andere mensen absorberen delen van andere mensen in hun eigen zelfbeeld. Dit alles zorgt er voor dat we een zeer slecht idee hebben van de realiteit.
Uh, huh? In welke staat?
Maarruh, over welke staat hebben we het nou?
Google op "evolutietheorie staat verenigde staten" is de eerste hit:Maar je hebt nog steeds niet gezegd over welke staat het nou eigenlijk gaat.
Voor de volledigheid, dit ligt in de staat Pennsylvania.Scholieren in het Dover Area School District, een plattelandsgebied met 3500 leerlingen, worden gewaarschuwd voor gaten in de evolutietheorie.
Tot hier ga ik akkoord.
Ik daag jou uit om één theorie te vinden die door elke wetenschapper wordt gesteund.In het kort kwam het er op neer dat een gekozen school bestuur besloot dat er 1 keer in het jaar bij de biologie les ongeveer 2 minuten lang een kort stukje zou worden voorgelezen wat min of meer er op neerkwam dat "Evolutie is een theorie niet een bewezen feit. Niet elke wetenschapper accepteert de evolutie theorie. Er zijn alternatieve wetenschappelijke theorieën, wie daar intresse in heeft kan ze opzoeken in de bibliotheek".
Hierop volgde een rechtszaak die wetenschappelijk gezien best wel smerig was jouw subjectieve mening; De rechter besloot uiteindelijk dat het schoolbestuur dit niet mocht doen. Zijn uitspraak ging echter veel verder; Verschillende juridische critici claimen dat de rechter verschillende fouten gemaakt heeft en dat zijn zeer uitgebreide uitspraak veel verder is gegaan dan zijn autoriteit zou toelaten: Rechters bepalen gewoonlijk niet de geloofwaardigheid van wetenschappelijk hypotheses. Inderdaad, politici ook niet. Dat is aan de wetenschappers die er daadwerkerlijk verstand van hebben
Er was in tussen tijd een nieuwe schoolbestuur gekozen, deze besloot om niet in hoger beroep te gaan.
Een interesante vraag die men nu wellicht kan stellen is deze: Op dit moment wordt er op school geen aandacht besteed aan wetenschappelijke kritiek op de evolutie theorie welke wetenschappelijke kritiek?en men wordt ook niet gewezen op de hiaten in het bewijs of mogelijke alternatieve interpretaties van de bewijzen welke alternatieve interpretaties?. Is dit terecht? Zou niet juist dit onderwerp erg goed gebruikt kunnen worden om de leerlingen de werking van de wetenschap te leren?
De evolutieleer voldoet nochtans volgens de meeste biologen aan de wetenschappelijke methode. Sterker nog, aan een wetenschappelijke opleiding leer je van alles over de evolutie maar ik heb godzijdank nog niets geleerd over ID en creationisme (niet tijdens mijn opleiding, ik heb me er wel privé in verdiept).Mede naar aanleiding van deze rechtszaak is er een nieuwe studie boek geschreven om studenten te leren kritisch naar bewijzen te kijken en de redeneringen/overwegingen te volgen zodat ze kennis maken met de wetenschappelijke methode.
Hier de wetenschappelijke kritiek op creationisme (ook van wikipedia):Intelligent design, a modern form of the teleological argument (an argument for the existence of a god) which argues that life was designed.
As creationism is based on religious axioms rather than empirical research, it falls outside of the mainstream scope of scholarly science. As science does not attempt to address issues of supernatural intervention in natural phenomena, the consensus of most scientists is to reject any teaching of creationism as science.[51]
Wat is een wetenschapper?Ok, laten we hier eens dieper op ingaan, ik vind het een interessant onderwerp. Om het antwoord iets beknopter en overzichtelijker te houden heb ik hier en daar in het blauw mijn reactie gezet in jouw quoot. Ik neem aan dat je daar geen bezwaar tegen hebt. Tot hier ga ik akkoord. Ik daag jou uit om één theorie te vinden die door elke wetenschapper wordt gesteund.
Strict genomen is het een tot nu toe nog niet geïdentificeerde intelligentie. Fictief zou betekenen dat het een verzonnen wezen zou zijn en dat is niet helemaal wat bedoeld wordt.Vrijwel elke bioloog vindt enkel de evolutieleer geloofwaardig, vrijwel elke bioloog vind ID of creationisme (het verschil ontgaat me nog steeds) quatsh omdat het uitgaat van een fictief wezen.
Kan ik niet. Ik vind het een dom verhaaltje.Kan jij mij uitleggen waarom ze dit verhaaltje wel moeten lezen bij de evolutietheorie maar niet bij de relativiteitstheorie?
Zo werkt de wetenschap, de kennis van vandaag wordt onderwezen aan de volgende generatie. Dit wil niet zeggen dat deze kennis volledig of correct is. De komende generaties zullen de wetenschap verder brengen.De evolutieleer voldoet nochtans volgens de meeste biologen aan de wetenschappelijke methode. Sterker nog, aan een wetenschappelijke opleiding leer je van alles over de evolutie maar ik heb godzijdank nog niets geleerd over ID en creationisme (niet tijdens mijn opleiding, ik heb me er wel privé in verdiept).
Creationisme is geen wetenschappelijke theorie.ID en crationisme voldoen niet aan de wetenschappelijke methode.
Ethisch gezien lijkt me dit een twijfelachtig, dwz opportunistisch, standpunt gezien oaVoor dat dit uit de hand loopt: Mijn standpunt is/was dat dit een zeer domme zet was van het schoolbestuur. Het voegde niets belangrijks toe aan het onderwijs en zorgde alleen maar voor meer conflicten. Ze hadden dit niet moeten doen. Het was erg dom van ze en ze hadden overduidelijk een religieus motief.
Waarom zou je leerlingen de kennis over standpunten willen ontzeggen die je zelf verdedigt? Waarschijnlijk vond je het een domme zet gezien de uitkomst van de rechtzaak.In het kort kwam het er op neer dat een gekozen school bestuur besloot dat er 1 keer in het jaar bij de biologie les ongeveer 2 minuten lang een kort stukje zou worden voorgelezen wat min of meer er op neerkwam dat "Evolutie is een theorie niet een bewezen feit. Niet elke wetenschapper accepteert de evolutie theorie. Er zijn alternatieve wetenschappelijke theorieën, wie daar intresse in heeft kan ze opzoeken in de bibliotheek".
Zeg je nu dat ik lieg?Ethisch gezien lijkt me dit een twijfelachtig, dwz opportunistisch, standpunt gezien oa
Omdat iedereen die enige intresse heeft in dit onderwerp meer dan genoeg kansen heeft om zichzelf te informeren lijkt het mij niet nodig om dat in een overduidelijk provocerende 2 minuten toespraak te stoppen. Het was gewoon tactloos en zinloos. Wetenschap heeft dit niet nodig.Waarom zou je leerlingen de kennis over standpunten willen ontzeggen die je zelf verdedigt?
Ik had geen andere uitkomst verwacht, alleen viel het mij tegen hoe onverstandig de rechter was in zijn overbodig uitgebreide uitspraak (Waarschijnlijk vond je het een domme zet gezien de uitkomst van de rechtzaak.
een onvolledig lijstjein de gauwigheid bezien oordeelde de rechter dat ID geen serieuze wetenschappelijk theorie is, waardig om op scholen onderwezen te worden, omdat geen peer-reviewed artikelen overlegd konden worden die aantoonden dat ID wel door wetenschappers serieus wordt genomen.
Toen ik het hoorde was mijn eerste reactie: "Het is nog te vroeg" en "Niet op deze manier".Voor mij onbegrijpelijk dat iemand die zo weinig met de evolutietheorie op heeft, veel meer ziet in ID en bovendien er blijk van geeft belang te hechten in goed onderwijs er tegen is als een schoolbestuur ervoor pleit aandacht hieraan te besteden.
Niet echt nee.Of is het soms jouw filosofie om alle conflicten, hoe cerebraal ook, uit de weg te gaan? Nee toch