Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
ZVdP
Artikelen: 0

Re: [Politiek]: Hondenbelasting

Een hond kan nou eenmaal geen belasting betalen

1 kilo haar per jaar voor de pruikenindustrie :shock:
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian
Rogier

Wat ik niet snap waarom hondenbezitters worden gestraf omdat zijn een of meerdere honden in bezit hebben en waarover belasting betaald moet worden. Waarom, en Waarom alleen bij honden?
Wat ik niet snap is waarom ik als niet-hondenbezitter gestraft wordt doordat hondenbezitters mij ongevraagd opzadelen met lawaai en stront op de stoep.

Ik vind het echt belachelijk dat er op wildplassen een boete staat (je mag op veel plaatsen als mens niet op straat tegen een boom plassen) maar je hond op straat laten schijten mag wel. Onbegrijpelijk! Ik zie gelukkig ook veel mensen die de poep van hun hond meteen opscheppen en weggooien, helaas is dat besef nog niet tot iedereen doorgedrongen.

Om van het lawaai nog maar te zwijgen. Als mensen zo graag een hond willen hebben moeten ze dat zelf weten, al nemen ze er tien, maar als ik op mijn balkon wil zitten zonder geconfronteerd te worden met het gekef van zo'n beest moet ik dan ook zelf kunnen weten.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.
Alexander Hartmans

Alexander Hartmans schreef:Wat ik niet snap waarom hondenbezitters worden gestraf omdat zijn een of meerdere honden in bezit hebben en waarover belasting betaald moet worden. Waarom, en Waarom alleen bij honden?
Wat ik niet snap is waarom ik als niet-hondenbezitter gestraft wordt doordat hondenbezitters mij ongevraagd opzadelen met lawaai en stront op de stoep.

Ik vind het echt belachelijk dat er op wildplassen een boete staat (je mag op veel plaatsen als mens niet op straat tegen een boom plassen) maar je hond op straat laten schijten mag wel. Onbegrijpelijk! Ik zie gelukkig ook veel mensen die de poep van hun hond meteen opscheppen en weggooien, helaas is dat besef nog niet tot iedereen doorgedrongen.

Om van het lawaai nog maar te zwijgen. Als mensen zo graag een hond willen hebben moeten ze dat zelf weten, al nemen ze er tien, maar als ik op mijn balkon wil zitten zonder geconfronteerd te worden met het gekef van zo'n beest moet ik dan ook zelf kunnen weten.
Volgens mij ben jij geen honden liefhebber?? Maar jij heb zeker gelijk, net als JanMeut. Ik kon vroeger mij ernorm ergeren aan als die hondenpoep op straat. Ik denk als je een hond heb, dat je rekening mee moet houden dat die voldoende leefruimte heeft. En dat gekef, ja veel honden blaffen constant. Het kan een mens krankjorn maken.
Wouter_Masselink

Zelf heb ik ook een hond. (blaft nauwelijks, poept diep in het bos :wink: )

Wat ik niet snap is dat wanneer er hondenbelasting wordt betaald, men de honden moet laten poepen bij een hondenuitlaatplaats (of opruimen). Dit is vervelend en het kost je geld.

Wanneer je geen belasting betaald mag je hond praktisch overal poepen. Dat kost je geen geld en je hebt niet het probleem dat je de poep op moet ruimen. Heb ik altijd een beetje krom gevonden.

Bij ons hoeft er geen hondenbelasting te worden betaald.
"Meep meep meep." Beaker
Rogier

Volgens mij ben jij geen honden liefhebber?? Maar jij heb zeker gelijk, net als JanMeut. Ik kon vroeger mij ernorm ergeren aan als die hondenpoep op straat. Ik denk als je een hond heb, dat je rekening mee moet houden dat die voldoende leefruimte heeft. En dat gekef, ja veel honden blaffen constant. Het kan een mens krankjorn maken.
Ach, ik vind de meeste honden best leuk. Maar precies, dat misselijke gekef.. Dat mensen daar zelf voor kiezen, prima (al kan ik me niet voorstellen waarom) maar zadel er mij niet mee op :shock: Ik heb niks tegen honden, wel tegen baasjes die anderen overlast bezorgen.
Wat ik niet snap is dat wanneer er hondenbelasting wordt betaald, men de honden moet laten poepen bij een hondenuitlaatplaats (of opruimen). Dit is vervelend en het kost je geld.
Dat je een hond moet laten poepen op een hondenuitlaatplaats of het moet opruimen, lijkt me volstrekt logisch. Ongeacht of je belasting betaalt of niet, het is toch te ranzig voor woorden dat iedereen maar naar hartelust stront op elkaars stoep zou mogen deponeren? ;)

Ik word toch ook geacht niet bij mijn buurman voor de deur te gaan zitten schijten, ondanks dat ik gemeentebelasting betaal?
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.
Anonymous

Een gemeente moet ook belasting heffen op politiepaarden:

als die schijten heb je pas een berg poep.

10 kg hond is 50 euro.

500 kg paard is dan 2500 euro.

Kan de Gemeente weer een feestje geven.
Wouter_Masselink

Dat je een hond moet laten poepen op een hondenuitlaatplaats of het moet opruimen, lijkt me volstrekt logisch. Ongeacht of je belasting betaalt of niet, het is toch te ranzig voor woorden dat iedereen maar naar hartelust stront op elkaars stoep zou mogen deponeren?
Tuurlijk moeten hondeneigenaren er zorg voor dragen dat andere mensen geen last van de uitwerpselen van honden hebben.

Je mist denk ik de achterliggende gedachte bij mijn vorige post in dit draadje. Voor de hondeneigenaar gezien (ben er zelf immers ook een) is het 'vervelend' om hondenbelasting te moeten betalen. Daar komt nog bij dat de stront altijd (zelfs al is het midden in het bos oid) opgeruimt moet worden tenzij je bij een HUP (honden uitlaat plaats ; naam heb ik ook niet verzonnen :shock: ) bent. Dit is wederom 'vervelend' voor de hondeneigenaar.

Als er geen hondenbelasting hoeft te worden betaald, dan scheelt dit ten eerste in de knip. Ten tweede heb je niet te maken met de regel dat de hondenpoep altijd opgeruimt dient te worden. Natuurlijk moet elke hondeneigenaar genoeg normaal fatsoen hebben om stront even op te ruimen als het op een hinderlijke plaats ligt. Ik woon echter praktisch in bos en heb hier dus (bijna) niets mee van doen.
"Meep meep meep." Beaker

Terug naar “Politicologie en Economie”