In mijn vorige post hoopte ik zelf ook te verduidelijken, met behulp van wat concrete getallen, dat diamagnetisme inderdaad
niets met party-levitatie te maken heeft. Ik miste nog een gerichte uitleg over het fenomeen, dat in de discussie maar terug bleef komen, en heb nu het gevoel dat ik op mijn vingers wordt getikt omdat ik die concrete uitleg heb proberen te geven. Wat voor de natuurkundigen een logisch gegeven is, hoeft voor de leken nog niet duidelijk te zijn. Een gerichte, simpele maar duidelijke uitleg leek me dan ook de enige manier om het onderwerp "diagmagnetisme" in deze discussie te sluiten. Ik ben dus in mijn post niet "weer" over diamagnetisme begonnen omdat ik er zo graag over wil praten, maar omdat ik er juist vanaf wilde.
Verder was ik al begonnen met het proberen de fysieke achtergronden van party-levitatie bespreekbaar te maken.
Ik had het in die post ook over de "stijfheid", Chriis kon zich daarin vinden en the Don denkt ook dat je inderdaad op een normale manier in staat moet zijn om met een aantal mensen een persoon met je vingers op te tillen. Maar er moeten toch formules zijn om te berekenen hoeveel kracht je nodig hebt om dit te doen en wat de optimale eigenschappen zijn van hetgene je op wilt tillen? Ook hier is een diepere uitleg over krachten en de verdelingen daarvan op zijn plaats, om het voor de mensen hier duidelijk te maken. Maar die uitleg kan ik niet zomaar 1, 2, 3 geven of vinden en hoop dus dat the Don of Chriis ons daar meer over kunnen vertellen.