Er zijn 62 resultaten gevonden

Ga naar uitgebreid zoeken

door zakhooi
wo 20 jan 2010, 17:20
Forum: 🙋 Huiswerk en Practica
Onderwerp: Volumetrische titratie
Reacties: 4
Weergaves: 2.639
 
Spring naar bericht

Re: Volumetrische titratie

Sorry voor het verkeerd plaatsen, maar idd je hebt gelijk!

Stom! Bedankt voor het snelle antwoord.

Slotje
door zakhooi
wo 20 jan 2010, 16:43
Forum: 🙋 Huiswerk en Practica
Onderwerp: Volumetrische titratie
Reacties: 4
Weergaves: 2.639
 
Spring naar bericht

Volumetrische titratie

Beste mensen, ik heb met scheikunde via volumetrisch titreren het azijnzuurgehalte in natuurazijn bepaald. Bij het titreren moet je regelmatig de binnenkant van de erlenmeyer omspoelen met demi-water. Nu is mijn vraag: Waarom mag je zomaar demi-water in de erlenmeyer doen ? Hiermee verander je toch ...
door zakhooi
di 11 aug 2009, 19:57
Forum: Ruimtefysica
Onderwerp: Kogel afschieten naar dichtstbijzijnde ster
Reacties: 15
Weergaves: 13.560
 
Spring naar bericht

Re: Kogel afschieten naar dichtstbijzijnde ster

zeker weten ! maar ik denk dat het wel te berekenen is

hoe groot de kans is dat zo'n voorwerp een botsing krijgt.

De afstand is natuurlijk enorm, waardoor de kans steeds meer toe neemt.
door zakhooi
di 11 aug 2009, 19:50
Forum: Ruimtefysica
Onderwerp: Kogel afschieten naar dichtstbijzijnde ster
Reacties: 15
Weergaves: 13.560
 
Spring naar bericht

Re: Kogel afschieten naar dichtstbijzijnde ster

en wat als de glazen kogel een botsing krijgt ?
door zakhooi
ma 10 aug 2009, 21:05
Forum: 🙋 Huiswerk en Practica
Onderwerp: [chemie] ph-berekeningen
Reacties: 7
Weergaves: 1.775
 
Spring naar bericht

Re: [chemie] ph-berekeningen

Je hebt 0,025 (0,25 * 0,10) mol NH3, dus ook NH4Cl nodig..

Heb je dit niet nodig om het te neutraliseren?

pH = 8,5, dus [H3O+] = 10-8,5 = 3,16 E -9

Moet je hier niet met pOH werken ?
door zakhooi
wo 08 jul 2009, 14:13
Forum: 🙋 Huiswerk en Practica
Onderwerp: [scheikunde] vetten
Reacties: 3
Weergaves: 1.165
 
Spring naar bericht

Re: [scheikunde] vetten

Vet ontstaat doordat glycerol een binding aangaat met 3 vetzuren.

De energiewaarde is 38 kJ oftewel 9 kcal per gram.
door zakhooi
ma 06 jul 2009, 22:57
Forum: 🙋 Huiswerk en Practica
Onderwerp: [wiskunde] kansspel 'hoger,lager en zwart of rood'
Reacties: 6
Weergaves: 4.641
 
Spring naar bericht

Re: [wiskunde] kansspel 'hoger,lager en zwart of rood'

Om te beginnen vind ik het een beetje vaag allemaal. Als het voor je examen is zou ik het niet met drank doen, maar met punten. Staat naar mijn mening iets netter. Je moet alle twee de vragen goed hebben. Dus: eerst de kans dat je de kleur goed hebt. Dan de kans dat je het cijfer goed hebt. Je kiest...
door zakhooi
ma 06 jul 2009, 10:41
Forum: 🎲 Wiskunde
Onderwerp: 🕵️ De grote raadseltopic
Reacties: 1.588
Weergaves: 482.675
 
Spring naar bericht

Re: De grote raadseltopic

helemaal mee eens ;)
door zakhooi
zo 05 jul 2009, 23:50
Forum: 🙋 Huiswerk en Practica
Onderwerp: [wiskunde] kansspel bedenken
Reacties: 13
Weergaves: 3.956
 
Spring naar bericht

Re: [wiskunde] kansspel bedenken

Oh, ik snap wat je bedoelt.

Weet alleen niet hoe je dat dan moet uitrekenen.
door zakhooi
zo 05 jul 2009, 20:04
Forum: 🙋 Huiswerk en Practica
Onderwerp: [wiskunde] kansspel bedenken
Reacties: 13
Weergaves: 3.956
 
Spring naar bericht

Re: [wiskunde] kansspel bedenken

Ik snap niet echt wat bedoelt. de kans op wit en zwart moet toch samen 1 zijn. Als de kans op zwart x is, dan kan de kans op wit toch nooit x-1 zijn? Het is juist 1-x. Ik denk dat je iets heel anders bedoelt, maar weet niet precies wat.

Wat bedoel je precies met negatieve verwachtingswaarde ?
door zakhooi
za 04 jul 2009, 20:36
Forum: ☕️ Sciencetalk café
Onderwerp: Waar zijn de zeppelins naartoe?
Reacties: 43
Weergaves: 8.723
 
Spring naar bericht

Re: Waar zijn de zeppelins naartoe?

De zeppelins die nog gebruikt worden vliegen nu op helium i.p.v. op waterstof.

Ze zijn niet echt practisch is een groot nadeel.
door zakhooi
za 04 jul 2009, 20:30
Forum: 🙋 Huiswerk en Practica
Onderwerp: [wiskunde] kansspel bedenken
Reacties: 13
Weergaves: 3.956
 
Spring naar bericht

Re: [wiskunde] kansspel bedenken

Wij hebben in de klas ooit eens een oefening gemaakt waarmee je misschien wel iets zou zijn. Ik heb de opgave niet meer, maar ik denk dat ik me nog wel ongeveer herinner hoe ze ging. De oefening gaat over een automaat in een casino. Eerst kiest de speler "wit" of "zwart". Het go...
door zakhooi
vr 03 jul 2009, 21:38
Forum: 🙋 Huiswerk en Practica
Onderwerp: [wiskunde] formule afgeleiden
Reacties: 3
Weergaves: 952
 
Spring naar bericht

Re: [wiskunde] formule afgeleiden

Is de punt een vermenigvuldiging ?

zo ja, is dit toch de product regel --> (fg)'= f'g + fg'
door zakhooi
wo 17 jun 2009, 14:14
Forum: 🙋 Huiswerk en Practica
Onderwerp: [scheikunde] onedele metalen
Reacties: 5
Weergaves: 1.928
 
Spring naar bericht

Re: [scheikunde] onedele metalen

Ok, misschien zou een antwoord als: "alle onedele metalen reageren tot een metaaloxide, daarom zijn ze onedel"

hebben voldaan. De vraag was alleen om dit aan te tonen. Dus eigenlijk: hoe toon je aan

dat alle onedele metalen zijn gereageerd tot metaal-oxide?
door zakhooi
di 16 jun 2009, 17:33
Forum: 🙋 Huiswerk en Practica
Onderwerp: [scheikunde] onedele metalen
Reacties: 5
Weergaves: 1.928
 
Spring naar bericht

Re: [scheikunde] onedele metalen

Dat is dus het probleem. In de vraag staat dat o.a. ijzer reageert tot ijzer(III)oxide. Verder staat er in de vraag, dat er ook nog andere onedele metalen in zitten. Welke dit zijn weet je niet. De vraag is of deze andere onedele metalen ook reageren tot een metaal-oxide. Je moet dus iets toevoegen,...

Ga naar uitgebreid zoeken